Середа, 22.01.2025, 15:46
Вітаю Вас Гість | RSS

Пісківська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Міністерство освіти
Харківський центр
Педагогічна преса

Блог

Головна » 2017 » Грудень » 1 » Гіперактивний розлад з дефіцитом уваги у дітей
15:51
Гіперактивний розлад з дефіцитом уваги у дітей
Гіперактивний розлад
з дефіцитом уваги у дітей
Гіперактивний розлад з дефіцитом уваги (ГРДУ) – це розлад самоконтролю, який означає дефіцит уваги, проблеми контролю над бажаннями і високий рівень активності. Переважно цей розлад не тимчасовий і не минає з віком.
Основні симптоми
1.Неуважність:
- часто не в змозі зосередитись на деталях або робить помилки через неуважність у виконанні шкільних завдань чи якихось фізичних дій/вправ;
- часто має проблеми з утриманням уваги на завданні або грі;
- часто губить або забуває речі, необхідні для виконання завдань або іншої діяльності (наприклад, записи домашнього завдання, книжки, ручки, інструменти, іграшки);
- легко відволікається на сторонні подразники;
- часто не слухає, коли до нього говорять.
2.Надмірна активність:
- не може всидіти на місці, постійно рухається;
- багато бігає і «все перевертає» там, де цього робити не варто;
- не здатен тихо, спокійно бавитися або ж відпочивати;
- занадто багато говорить.
3. Імпульсивність:
- часто говорить наперед, не дослухавши запитання до кінця;
- нетерпеливий, має труднощі з очікуванням своєї черги;
- знає, як поводитись, проте не може дотримуватись правил;
- відповідає до того, як його запитають;
- не підкоряється правилам (поведінки, гри).
Причини гіперактивного розладу з дефіцитом уваги
Батьки часто шукають причини поганої поведінки в собі (не так виховали, не так годували тощо), в дитині (лінивий, вредний, характер поганий). Справжні причини ГРДУ дають змогу відповісти не тільки на питання, чому це сталось, але і на питання, як потрібно діяти. Цю інформацію важливо мати для того, щоби розуміти, що потрібно цим дітям для покращення якості їхнього життя.
Причин цього розладу є декілька, їх об’єднують у такі основні групи:
1. Спадковість(генетичні фактори).
2. Затримка мозкового розвитку (незрілий мозок), погана передача інформації нейротрансміттерами (речовинами, котрі передають імпульси від клітини).
Допомога батькам
Прийняти рішення, професійно оцінити стан дитини завжди дуже важливо для батьків. Інформація, отримана від фахівців, може бути не надто втішною. Водночас зволікання може призвести до небажаних наслідків. Проте часто до спеціалістів звертаються батьки, котрі вже мають серйозні проблеми з дитячою поведінкою.
Якщо ви починаєте підозрювати, що ваша дитина має певні проблеми, не ігноруйте і не сподівайтесь, що дитина їх просто переросте. Зверніться за професійною порадою до педіатра, психіатра, невролога, психолога. Дуже важливе раннє виявлення розладу. Дитячий психіатр зможе точно встановити диференційний діагноз та ступінь вираженості розладу. При виборі спеціаліста не соромтеся запитати про досвід роботи із гіперактивними дітьми, про ставлення до дітей із ГРДУ. Ви можете запитати про все, що на вашу думку, є важливим для вас та вашої дитини. Від того, хто буде консультувати чи займатись із вашою дитиною, залежить дуже багато. Хороший спеціаліст ітиме на співпрацю і намагатиметься допомогти, прагнутиме зробити вас компетентними у сфері ГРДУ.

Рекомендації батькам гіперактивної дитини
 Виявляйте твердість і послідовність у вихованні.
 Реагуйте на дії дитини у несподіваний спосіб (пожартуйте, повторіть дії дитини, сфотографуйте її, залишіть у кімнаті саму та ін.)
 Пам’ятайте: надмірні балакучість, рухливість, недисциплінованість – не є навмисними.
 Установіть твердий розпорядок дня для дитини.
 Не допускайте перевтоми, це сприяє зниженню самоконтролю та зростанню гіперактивності.
 Знизити емоційне напруження допоможуть приємні тактильні відчуття, погладжування, ігри.
 Говоріть конкретно, не більш 10 слів.
 Частіше хваліть дитину.
Рекомендації педагогу, що працює з гіперактивною дитиною

 Оптимальне місце в класі для гіперактивної дитини – перша парта навпроти стола вчителя або в середньому ряду.
 Змінить режим уроку з включенням фізкультхвилинок.
 Дозвольте цій дитині через кожні 20 хвилин підводитись і ходити класом.
 Спрямовуйте енергію дитини в корисне русло: пропонуйте вимити дошку, роздати зошити тощо.
 Ігноруйте негативні вчинки й заохочуйте позитивні.
 Дисциплінарні заходи впливу (покарання, зауваження, крики) не поліпшать поведінки дитини, а погіршать її.
 Пам’ятайте: з дитиною треба домовитись, а не зламати її!
ПАМЯТАЙТЕ!

Гіперактивні діти можуть продуктивно працювати упродовж 5-10 хвилин, потім мозок відпочиває 3-7 хвилин, накопичує енергію для наступного циклу. У цей момент дитина відволікається, не реагує на вчителя.
Згодом розумова діяльність відновлюється і дитина готова до 5-15 хвилинної роботи.
Категорія: Блог Проценко Катерини Анатоліївни | Переглядів: 395 | Додав: pisky-skol | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Освіта.ua

Copyright MyCorp © 2025
Конструктор сайтів - uCoz