Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|
Блог
Головна » 2017 » Грудень » 1 » Тренінгове заняття Я народився, щоб бути щасливим
14:52 Тренінгове заняття Я народився, щоб бути щасливим |
Тема: «Я прийшов в цей світ, щоб мене любили» Мета: З’ясувати суть поняття насильства. Розвивати знання про відповідальність своїх дій , вчинків, розвивати уміння брати приклад з хорошої поведінки людей. Надати інформацію про те, як можна захистити себе, свою гідність і свої права, але розкрити питання нерозривної єдності прав і обов’язків. Обладнання: Конституція України, Кримінальний кодекс України, Конвенція ООН про права дитини, плакати « Структура заняття», « Правила групи», « Наші очікування», аркуші паперу, фломастери, маркери, роздатковий матеріал, стікери. Хід проведення: 1. Вступне слово ( 5 хв) - Добрий день дорогі друзі. Я рада бачити вас в нашому дружньому колі. Тема нашого сьогоднішнього заняття – тренінгу непроста і дуже актуальна. Розпочнемо його такими словами Олени Більської. Я маю право жити на землі. Творити, дихати, учитись. Примножувать багатства всі її, Своєю Україною гордитись. Я маю право Україну восхвалять, Боротися за неї, і за честь стоять. Безкрайнії поля її любити, І щовести журавликів із вирію зустріти. Я маю право на веселку й на весну, На щедру осінь і на тепле літо, На зиму, так безмежно чарівну. Іна лани із стиглим житом. На золотаве сонце в небесах, що щедро Україну зігріває. На соловейка спів в гаях, І на любов батьків, безмежну і безкраю.
Метою даного заняття - тренінгу є: - ознайомитись з суттю поняття насильства, - отримати учасникам знання з права, - відпрацювання власної активної позиції, яка є основою реалізації своїх прав у житті.
2. Вправа « Знайомство» ( 5 хв) Мета: підвищити рівень згуртованості групи, надати можливість учасникам проявити індивідуальність. 1. Ведучий пропонує учасникам по черзі назвати своє ім’я та своє захоплення. Наприклад: « Я – Андрій, люблю грати в шахи», а іншим учасникам підтримати повідомлення таким чином: у відповідь на кожну фразу інші учасники вигукують « І це – здорово!», водночас піднімаючи великий палець. 2. Після завершення ведучий проводить обговорення. - що ви відчували під час виконання вправи? - Як на вашу думку, чи є зв’язок між тим, як ми вітали один одного і темою нашого заняття? 3. Вправа « Правила» ( 5 хв) Мета: повторити правила, створити доброзичливу атмосферу. 1. Ведучий звертає увагу учасників на плакат « Правила групи» і запитує: « В чому необхідність кожного з цих правил?» 2. Ведучий пропонує учасникам відповісти на запитання: Який зв’язок існує між поняттями « Правила», « Право» і « Обов’язок»? Важливий висновок: правила, які є певними нормами поведінки людей, описують все те, що людина має право робити і як діяти там, де є ці правила. 4. Вправа « Очікування» ( 5 хв) Мета: визначити очікування учасників від заняття. 1. Ведучий запрошує учасників записати свої очікування на маленьких клейких різнокольорових «долоньках» і по черзі зачитати і розповісти, чому їх цікавлять саме ці питання? ( «долоньки» прикріплюються до плакату) 2. По завершенню ведучий проводить обговорення: Як на вашу думку, про що свідчать наші очікування? 5. Інформаційне повідомлення « Що відбувається сьогодні» ( 10 хв). Прояви насильства супроводжують людство з давніх давен. Упродовж тисячоліть одна людина кривдить іншу людину, чинить насильство щодо неї. У світі постійно відбуваються війни, напади на людей, дискримінація, приниження. Ми вже звикли сприймати насильство, як щось неминуче. Але ж прояви насильства порушують права людини, принципи вільного та справедливого існування. І коли насильство чиниться поруч з нами, чи у нас в домі, в школі, на вулиці, ми можемо зупинити його. Іноді ми не усвідомлюємо, що втягнуті в коло насильства, бо можемо не знати, що певні насильницькі акти щодо нас порушують наші права, честь та гідність, не знаємо своїх прав, як зихистити себе. Що ж таке насильство? Це дії, які робить одна або кілька осіб і які: - чиняться зумисно і спрямовані на досягнення певної мети; - спричиняють шкоду ( фізичну, моральну, матеріальну) іншій особі; - порушення права і свободи цієї особи; - унеможливлюють ефективний самозахист потерпаючих від насильства ( той, хто чинить насильство, має значні переваги: фізичні, психологічні, матеріальні, адміністративні тощо). Найбільш ганебне і недопустиме – насильство над дітьми. Ось низка фактів записаних в нашому місті з вуст ваших однолітків: - Школярка із сльозами розповідає іншим дітям: « мама мене просто уб’є, якщо дізнається, що я загубила шарф, який вона подарувала»; - Дівчинка цілий день переживає, що у неї відірвався ґудзик, тому що вдома її покарають – вона боїться матері; - Батько бив дитину велосипедними спицями ( залишилися сліди на ногах); - Хлопчик закриває руками голову, а інших дітей обов’язково б’є по голові – хоче, щоб їм було так же погано й боляче, як йому, коли його б’ють батьки; - Батько б’є сина за оцінки: хлопчик в школі поводить себе нахабно і зухвало і в той же час він стає блідим від будь – якого зауваження; Нормальні « не п’яні, не обкурені люди, які не б’ються», для таких дітей можуть бути тільки десь в іншому світі, інопланетному. Ці люди красиві, світлі, добрі… ( з дитячих малюнків) Відзеркалене в цих реальних фактах життя ще раз змушує задуматися: як живемо? Як ставимося один до одного? Близькі, дорогі люди, що змушує їх бути такими жорстокими? Чому любов, доброту, терпіння пускають під укіс, і навіть до дітей при цьому немає пощади – над ними знущаються, їх б’ють, вони виростають душевно пораненими, понівеченими… У дітей зникає відчуття захищенності, вони губляться в цьому світі. Тому проблема сімейного насильства на сьогоднішній день є дуже гострою. 6. «Мозковий штурм» ( практична робота в групах) ( 30 хв) Мета: зорієнтувати учасників на пошуки значущих для них способів просвітницької діяльності, формування в них приймати нестандартні рішення, знаходити шляхи вирішення. 1. Ведучий обєднує учасників у чотири команди ( можна шляхом жеребкування; різнокольорові кульки; пори року та інше) пропонуючи дати відповідь на запитання: - Які дії дорослого вважаються насильницькими по відношенню до дитини? - Який документ захищає права дитини і що це за статті? - Що потрібно враховувати соціальним педагогам, психологам при роботі з дітьми – жертвами домашнього насильства? - В яких формах проявляється жорстоке ставлення до дитини? 2. Види робіт : колаж, мальований плакат, телеграма, пам’ятка, мультимедійна презентація та інше. 3. Презантація робіт. 4. По завершенні презентації ведучий проводить обговорення: - Що ви дізнались під час виконання вправи? - Що ви можете зробити для захисту своїх прав? 5. Всі пропозиції записуються на ватмані, який потім вивішується на дошку. 1. Вправа « Твій порадник» ( 10 хв) Мета: ознайомити учасників з роботою і функціями служб, які можуть допомогти їм у захисті прав. Навчити підлітків розробляти «свій порадник» • Служба у справах неповнолітніх; • Органи опіки і піклування; • Відділи районної адміністрації, що займаються проблемами дітей; • Соціальна служба для молоді; • Медичні установи; • Відділ освіти; • Громадські організації ( районна дитячо – юнацька громадська організація « Веселка») • Центр позашкільної роботи дітей та юнацтва; • РАГС; • Кримінальна міліція у справах неповнолітніх; • Притулки для неповнолітніх, служби у справах неповнолітніх. 2. Вправа « Пам’ятка» ( 10 хв) Мета: закріпити в учасників знання, отримані в ході заняття, зв’язати їх з власним життям. - Немає виправдання бездушності, цинізму, агресивності, фантастичній жорстокості. І щоб не потонути в хвилях негативних емоцій гніву, незадоволенності життям, які накладаються на не зовсім здоровий соціальний фон, ми закликаємо всіх батьків берегти в собі людське, поважати в собі людину. Хай сім’я буде для дитини взірцем людяності, доброти і любові. - І тоді нам не треба буде наголошувати на правах дитини, бо їх ніхто не буде порушувати, а обов’язки батьків по стану утримання і виховання дітей будуть сприйматися не як обтяжливий тягар, а як органічний прояв любові до дитини, підтримки в ній людської гідності та самоповаги. Для цього сьогодні ми виготовимо «Пам’ятку для батьків» та « Пам’ятку для дітей» яку потім використаєте в своїх шкільних дитячих колективах. ( додаток 3) . Практична робота в групах. Пропозиції підсумовуються і записуються на ватмані. 3. Вправа - підсумок « Дай мені руку» ( 5 хв) 1. Ведучий пропонує учасникам на ще одній « дорослій долонці» дати відповідь на запитання: o Що ви думаєте про проведене заняття? o Що було для вас важливим? o Чому ви навчилися? o Що вам сподобалось? o Що не вдалося з’ясувати? 2. Ведучий пропонує учасникам зачитати написане і прикріпити на плакаті « Очікування» велику долоньку біля своєї маленької долоньки. - Дитина і насильство. Любов і жорстокість. Надія і відчай. Які протиріччя, що стоять на важилях. Ми всі інтуїтивно тягнемось до світлого в цьому світі. Тож нехай ваш улюблений світ буде яскравим, різнокольоровим, світлим. Мій улюблений світ - Без насильства, Без жорстокості, болі і зла, Де народом заспівана пісня Містить тільки хороші слова. Мій улюблений світ – без насильства, Де немає страждання й війни, Де розквітла калина барвиста, Й голосінь не почуєш сумних. Мій улюблений світ – це не казка, А реальне щасливе життя, Бо звільнивши наш світ від насильства, Можна сміло іти в майбуття. І коли на теренах країни Без страждань заживе кожне місто, Скажуть люди всієї країни: Україна – це світ без насильства - На цьому наше заняття – тренінг закінчено. До нової зустрічі.
|
Категорія: Блог Проценко Катерини Анатоліївни |
Переглядів: 335 |
Додав: pisky-skol
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
Національна дитяча "гаряча" лінія
|