Середа, 22.01.2025, 18:50
Вітаю Вас Гість | RSS

Пісківська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Міністерство освіти
Харківський центр
Педагогічна преса

Блог

Головна » 2017 » Грудень » 1 » Тренінгове заняття Я народився, щоб бути щасливим
14:52
Тренінгове заняття Я народився, щоб бути щасливим
Тема: «Я прийшов в цей світ, щоб мене любили»
Мета: З’ясувати суть поняття насильства. Розвивати знання про відповідальність своїх дій , вчинків, розвивати уміння брати приклад з хорошої поведінки людей. Надати інформацію про те, як можна захистити себе, свою гідність і свої права, але розкрити питання нерозривної єдності прав і обов’язків.
Обладнання: Конституція України, Кримінальний кодекс України, Конвенція ООН про права дитини, плакати « Структура заняття», « Правила групи», « Наші очікування», аркуші паперу, фломастери, маркери, роздатковий матеріал, стікери.
Хід проведення:
1. Вступне слово ( 5 хв)
- Добрий день дорогі друзі. Я рада бачити вас в нашому дружньому колі. Тема нашого сьогоднішнього заняття – тренінгу непроста і дуже актуальна. Розпочнемо його такими словами Олени Більської.
Я маю право жити на землі.
Творити, дихати, учитись.
Примножувать багатства всі її,
Своєю Україною гордитись.
Я маю право Україну восхвалять,
Боротися за неї, і за честь стоять.
Безкрайнії поля її любити,
І щовести журавликів із вирію зустріти.
Я маю право на веселку й на весну,
На щедру осінь і на тепле літо,
На зиму, так безмежно чарівну.
Іна лани із стиглим житом.
На золотаве сонце в небесах, що щедро Україну зігріває.
На соловейка спів в гаях,
І на любов батьків, безмежну і безкраю.

Метою даного заняття - тренінгу є:
- ознайомитись з суттю поняття насильства,
- отримати учасникам знання з права,
- відпрацювання власної активної позиції, яка є основою реалізації своїх прав у житті.

2. Вправа « Знайомство» ( 5 хв)
Мета: підвищити рівень згуртованості групи, надати можливість учасникам проявити індивідуальність.
1. Ведучий пропонує учасникам по черзі назвати своє ім’я та своє захоплення. Наприклад: « Я – Андрій, люблю грати в шахи», а іншим учасникам підтримати повідомлення таким чином: у відповідь на кожну фразу інші учасники вигукують « І це – здорово!», водночас піднімаючи великий палець.
2. Після завершення ведучий проводить обговорення.
- що ви відчували під час виконання вправи?
- Як на вашу думку, чи є зв’язок між тим, як ми вітали один одного і темою нашого заняття?
3. Вправа « Правила» ( 5 хв)
Мета: повторити правила, створити доброзичливу атмосферу.
1. Ведучий звертає увагу учасників на плакат « Правила групи» і запитує: « В чому необхідність кожного з цих правил?»
2. Ведучий пропонує учасникам відповісти на запитання: Який зв’язок існує між поняттями « Правила», « Право» і « Обов’язок»?
Важливий висновок: правила, які є певними нормами поведінки людей, описують все те, що людина має право робити і як діяти там, де є ці правила.
4. Вправа « Очікування» ( 5 хв)
Мета: визначити очікування учасників від заняття.
1. Ведучий запрошує учасників записати свої очікування на маленьких клейких різнокольорових «долоньках» і по черзі зачитати і розповісти, чому їх цікавлять саме ці питання? ( «долоньки» прикріплюються до плакату)
2. По завершенню ведучий проводить обговорення: Як на вашу думку, про що свідчать наші очікування?
5. Інформаційне повідомлення « Що відбувається сьогодні» ( 10 хв).
Прояви насильства супроводжують людство з давніх давен. Упродовж тисячоліть одна людина кривдить іншу людину, чинить насильство щодо неї. У світі постійно відбуваються війни, напади на людей, дискримінація, приниження. Ми вже звикли сприймати насильство, як щось неминуче. Але ж прояви насильства порушують права людини, принципи вільного та справедливого існування.
І коли насильство чиниться поруч з нами, чи у нас в домі, в школі, на вулиці, ми можемо зупинити його.
Іноді ми не усвідомлюємо, що втягнуті в коло насильства, бо можемо не знати, що певні насильницькі акти щодо нас порушують наші права, честь та гідність, не знаємо своїх прав, як зихистити себе.
Що ж таке насильство? Це дії, які робить одна або кілька осіб і які:
- чиняться зумисно і спрямовані на досягнення певної мети;
- спричиняють шкоду ( фізичну, моральну, матеріальну) іншій особі;
- порушення права і свободи цієї особи;
- унеможливлюють ефективний самозахист потерпаючих від насильства ( той, хто чинить насильство, має значні переваги: фізичні, психологічні, матеріальні, адміністративні тощо).
Найбільш ганебне і недопустиме – насильство над дітьми.
Ось низка фактів записаних в нашому місті з вуст ваших однолітків:
- Школярка із сльозами розповідає іншим дітям: « мама мене просто уб’є, якщо дізнається, що я загубила шарф, який вона подарувала»;
- Дівчинка цілий день переживає, що у неї відірвався ґудзик, тому що вдома її покарають – вона боїться матері;
- Батько бив дитину велосипедними спицями ( залишилися сліди на ногах);
- Хлопчик закриває руками голову, а інших дітей обов’язково б’є по голові – хоче, щоб їм було так же погано й боляче, як йому, коли його б’ють батьки;
- Батько б’є сина за оцінки: хлопчик в школі поводить себе нахабно і зухвало і в той же час він стає блідим від будь – якого зауваження;
Нормальні « не п’яні, не обкурені люди, які не б’ються», для таких дітей можуть бути тільки десь в іншому світі, інопланетному. Ці люди красиві, світлі, добрі… ( з дитячих малюнків)
Відзеркалене в цих реальних фактах життя ще раз змушує задуматися: як живемо? Як ставимося один до одного? Близькі, дорогі люди, що змушує їх бути такими жорстокими? Чому любов, доброту, терпіння пускають під укіс, і навіть до дітей при цьому немає пощади – над ними знущаються, їх б’ють, вони виростають душевно пораненими, понівеченими… У дітей зникає відчуття захищенності, вони губляться в цьому світі.
Тому проблема сімейного насильства на сьогоднішній день є дуже гострою.
6. «Мозковий штурм» ( практична робота в групах) ( 30 хв)
Мета: зорієнтувати учасників на пошуки значущих для них способів просвітницької діяльності, формування в них приймати нестандартні рішення, знаходити шляхи вирішення.
1. Ведучий обєднує учасників у чотири команди ( можна шляхом жеребкування; різнокольорові кульки; пори року та інше) пропонуючи дати відповідь на запитання:
- Які дії дорослого вважаються насильницькими по відношенню до дитини?
- Який документ захищає права дитини і що це за статті?
- Що потрібно враховувати соціальним педагогам, психологам при роботі з дітьми – жертвами домашнього насильства?
- В яких формах проявляється жорстоке ставлення до дитини?
2. Види робіт : колаж, мальований плакат, телеграма, пам’ятка, мультимедійна презентація та інше.
3. Презантація робіт.
4. По завершенні презентації ведучий проводить обговорення:
- Що ви дізнались під час виконання вправи?
- Що ви можете зробити для захисту своїх прав?
5. Всі пропозиції записуються на ватмані, який потім вивішується на дошку.
1. Вправа « Твій порадник» ( 10 хв)
Мета: ознайомити учасників з роботою і функціями служб, які можуть допомогти їм у захисті прав. Навчити підлітків розробляти «свій порадник»
• Служба у справах неповнолітніх;
• Органи опіки і піклування;
• Відділи районної адміністрації, що займаються проблемами дітей;
• Соціальна служба для молоді;
• Медичні установи;
• Відділ освіти;
• Громадські організації ( районна дитячо – юнацька громадська організація « Веселка»)
• Центр позашкільної роботи дітей та юнацтва;
• РАГС;
• Кримінальна міліція у справах неповнолітніх;
• Притулки для неповнолітніх, служби у справах неповнолітніх.
2. Вправа « Пам’ятка» ( 10 хв)
Мета: закріпити в учасників знання, отримані в ході заняття, зв’язати їх з власним життям.
- Немає виправдання бездушності, цинізму, агресивності, фантастичній жорстокості. І щоб не потонути в хвилях негативних емоцій гніву, незадоволенності життям, які накладаються на не зовсім здоровий соціальний фон, ми закликаємо всіх батьків берегти в собі людське, поважати в собі людину. Хай сім’я буде для дитини взірцем людяності, доброти і любові.
- І тоді нам не треба буде наголошувати на правах дитини, бо їх ніхто не буде порушувати, а обов’язки батьків по стану утримання і виховання дітей будуть сприйматися не як обтяжливий тягар, а як органічний прояв любові до дитини, підтримки в ній людської гідності та самоповаги.
Для цього сьогодні ми виготовимо «Пам’ятку для батьків» та « Пам’ятку для дітей» яку потім використаєте в своїх шкільних дитячих колективах.
( додаток 3) . Практична робота в групах. Пропозиції підсумовуються і записуються на ватмані.
3. Вправа - підсумок « Дай мені руку» ( 5 хв)
1. Ведучий пропонує учасникам на ще одній « дорослій долонці» дати відповідь на запитання:
o Що ви думаєте про проведене заняття?
o Що було для вас важливим?
o Чому ви навчилися?
o Що вам сподобалось?
o Що не вдалося з’ясувати?
2. Ведучий пропонує учасникам зачитати написане і прикріпити на плакаті « Очікування» велику долоньку біля своєї маленької долоньки.
- Дитина і насильство. Любов і жорстокість. Надія і відчай. Які протиріччя, що стоять на важилях.
Ми всі інтуїтивно тягнемось до світлого в цьому світі. Тож нехай ваш улюблений світ буде яскравим, різнокольоровим, світлим.
Мій улюблений світ -
Без насильства,
Без жорстокості, болі і зла,
Де народом заспівана пісня
Містить тільки хороші слова.
Мій улюблений світ – без насильства,
Де немає страждання й війни,
Де розквітла калина барвиста,
Й голосінь не почуєш сумних.
Мій улюблений світ – це не казка,
А реальне щасливе життя,
Бо звільнивши наш світ від насильства,
Можна сміло іти в майбуття.
І коли на теренах країни
Без страждань заживе кожне місто,
Скажуть люди всієї країни:
Україна – це світ без насильства
- На цьому наше заняття – тренінг закінчено. До нової зустрічі.
Категорія: Блог Проценко Катерини Анатоліївни | Переглядів: 335 | Додав: pisky-skol | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Освіта.ua

Copyright MyCorp © 2025
Конструктор сайтів - uCoz